dijous, 4 de juny del 2015

ELS ESTATS DE L'AIGUA

DE QUANTES FORMES PODEM TROBAR L'AIGUA?

DURANT LA PRIMERA SESSIÓ, LA CLASSE DELS CAVALLS HEM DONAT RESPOSTA A LA PREGUNTA "DE QUANTES FORMES PODEM TROBAR L'AIGUA?". ENTRE TOTS HEM POGUT POSAT EXEMPLES SOBRE LES DIFERENTS FORMES DE L'AIGUA EL QUE ENS HAN PERMÈS DIFERENCIAR-LES I CLASSIFICAR-LES EN TRES GRUPS.
DESPRÈS DE LA CONVERSA HEM PASSAT A REPRESENTAR AMB EL PROPI COS L'AIGUA EN QUALSEVOL ESTAT: L'AIGUA DE LA PLUJA, DEL RIU O DEL MAR, ELS GLAÇONS D'AIGUA, LA NEU I EL VAPOR QUE SURT DE L'OLLA QUAN BULLIM MACARRONS.



COM ÉS L'AIGUA SÒLIDA, LA LÍQUIDA I EL VAPOR D'AIGUA?


PER A CONÈIXER CADASCUN DELS ESTATS DE L'AIGUA, ELS CAVALLS ENS HEM AGRUPAT PER TAULES I HEM ANAT ROTANT PELS DIFERENTS RACONS CREATS.

EN EL RACÓ DEL VAPOR D'AIGUA, HEM POGUT VEURE COM ÉS AQUEST GRÀCIES A UN HUMIDIFICADOR QUE CONVERTIA L'AIGUA LÍQUIDA EN VAPOR. PER A VEURE COM ÉS L'AIGUA LÍQUIDA I LA SÒLIDA HEM ANAT AL PATI I HEM JUGAT I EXPERIMENTAT AMB ELS GLAÇONS DE GEL I L'AIGUA DE LA FONT. 
DESPRÈS DE JUGAR I MANIPULAR AMB TOTS ELS ESTATS DE L'AIGUA  HEM PARLAT I COMPARTIT TOT  EL QUE HEM APRÉS EN CADASCUN DELS RACONS. 


ON HA ANAT L'AIGUA?

ELS CAVALLS HEM FET UN EXPERIMENT AMB AIGUA I DOS RECIPIENTS DE COLORS. PRIMER DE TOT HEM OMPLERT D'AIGUA ELS DOS RECIPIENTS MARCATS FINS AL NÚMERO 10 I, FENT VOTACIONS, HEM DECIDIT EMBOLICAR AMB PAPER FILM EL RECIPIENT DE COLOR TARONJA DEIXANT LALRE SENSE TAPAR I ELS HEM DEIXAT AL SOL. ENTRE TOTS HEM CREAT LES NOSTRES HIPÒTESIS SOBRE QUÈ PASSARIA A L'ENDEMÀ QUAN ANÉSSIM A BUSCAR ELS DOS RECIPIENTS. 

QUINA HA ESTAT LA NOSTRA SORPRESA QUAN A L'ENDEMÀ HEM VIST QUE HA DESAPAREGUT UNA MICA D'AIGUA DEL RECIPIENT DE COLOR VERD! ON DEU HAVER ANAT L'AIGUA? ELS CAVALLS QUE ENS AGRADA MOLT PENSAR HEM TORNAT A CREAR HIPÒTESIS I AL FINAL HEM ARRIBAT A LA CONCLUSIÓ QUE L'ESCALFOR DEL SOL HA FET QUE L'AIGUA VOLÉS I DESAPAREIXENT. PERÒ EL QUE HA PASSAT NO ÉS PAS MÀGIA, L'AIGUA S'HA EVAPORAT! 

L'AIGUA LÍQUIDA I LA SÒLIDA OCUPEN EL MATEIX ESPAI?

DE NOU HEM TORNAT A FER UN EXPERIMENT. AQUEST COP HEM NECESSITAT UN TUPPER, UNA BALANÇA, UN RETOLADOR PERMANENT I AIGUA DE L'AIXETA. 
PRIMER DE TOT HEM OMPLERT EL TUPPER AMB UNA MICA D'AIGUA, HEM MARCAT AMB UN RETOLADOR ON ES TROBAVA EL NIVELL D'AIGUA I L'HEM PESAT AMB LA BALANÇA. EL NOSTRE TUPPER D'AIGUA PESA 685 GRAMS, QUINA XIFRA MÉS DIFÍCIL! 
SEGUIDAMENT L'EVA ENS HA DIT QUE AQUESTA AIGUA L'HAVÍEM DE CONVERTIR EN AIGUA SÒLIDA I PER A FER-HO L'HEM PORTAT AL CONGELADOR DE LA CUINA. 
QUÈ PASSARÀ DEMÀ QUAN RECOLLIM EL TUPPER?

AL DIA SEGÜENT, QUAN HEM ANAT A BUSCAR EL TUPPER, L'AIGUA LÍQUIDA S'HAVIA CONVERTIT EN SÒLIDA I OCUPAVA MÉS ESPAI! PERÒ QUAN L'HEM PESAT I HEM VIST QUE SEGUIA PESANT 685 GRAMS. 
COM POT SER? ENTRE TOTS HEM REFLEXIONAT I ENS HEM ADONAT QUE TOT I OCUPAR MÉS ESPAI DURANT LA NIT NINGÚ HA AFEGIT NI HA TRET AIGUA DEL TUPPER, PER TANT LA QUANTITAT D'AIGUA ÉS LA MATEIXA I HA DE PESAR IGUAL.

QUÈ HEM APRÈS DE L'AIGUA?

ARA QUE JA SABEM MOLTES COSES DE L'AIGUA CADA TAULA HA FET UN MURAL AMB CERES. EN AQUEST MURAL, ELS CAVALLS HEM DIBUIXAT EL QUE MÉS ENS HA AGRADAT DELS EXPERIMENTS I DE LES COSES QUE HEM APRÉS SOBRE L'AIGUA. UN COP ESTAVA ACABAT, HEM SORTIT A LA PISSARRA A EXPLICAR A LA RESTA DE COMPANYS EL NOSTRE DIBUIX.

COM PODEM FER UN GELAT?

PER L' ÚLTIMA SESSIÓ,  ELS CAVALLS HEM FET UN GELAT AMB SUC DE TARONJA NATURAL I TROSSETS DE PLÀTAN. PER A FER EL GELAT HEM EXPRIMIT LES TARONGES, HEM TALLAT ELS PLÀTANS I HEM HAGUT DE CONVERTIR UN LÍQUID EN SÒLID. PER PODER FER-HO, ELS HEM HAGUT DE PORTAR AL CONGELADOR DE L'ESCOLA.

A L'ENDEMÀ HEM ANAT A BUSCAR ELS GELATS I ENS ELS HEM POGUT MENJAR AL PATI. 
QUE BONS ESTAVEN!!!




AQUEST PROJECTE QUE HA ESTAT MOLT INTERESSANT I MOTIVADOR PELS CAVALLS, L'HA CREAT I REALITZAT L´EVA, QUE HA ESTAT CONVIVINT I COMPARTINT EL DIA A DIA AMB NOSALTRES AL LLARG DEL CURS. APROFITEM, DES D'AQUÍ PER FELICITAR LA BONA FEINA QUE HA FET I L'ENTUSIASME QUE HI HA POSAT.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada